Ibragimova Fazilat Erkinovna
Kafedra mudiri
Mudirning onlayn qabulxonasi
Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasi – ta’limning ilk bosqichida sifatli o‘qitish va metodik yondashuvlar markazi
Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasi kelajakdagi boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini tayyorlash, ularni zamonaviy pedagogik texnologiyalar va didaktik metodlar bilan qurollantirishga ixtisoslashgan. O‘quv dasturlari boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi, ta’lim metodikasi, bolalar psixologiyasi, dars jarayonini tashkil etish, interfaol usullar va tarbiyaviy ishlar asoslarini qamrab oladi. Talabalar nazariy bilimlarni amaliy mashg‘ulotlar, maktab amaliyoti va innovatsion loyihalar orqali mustahkamlaydilar. Kafedra ilmiy izlanishlari boshlang‘ich ta’limda o‘qitish metodlarini takomillashtirish, STEAM yondashuvini tatbiq etish, bolalar uchun didaktik materiallar ishlab chiqishga yo‘naltirilgan. Bitiruvchilar maktablarda boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi, metodist va ta’lim menejeri sifatida muvaffaqiyatli faoliyat yuritib kelmoqdalar.
Xodimlar
Kafedra tarixi
Tashkil topishi
Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasining tarixi 1985-yilda Boshlang‘ich ta’lim uslubiyati kafedrasi tarkibidan ajralib chiqqan Boshlang‘ich ta’lim til va adabiyoti (Tilshunoslik) kafedrasi negizida boshlangan. Kafedraning tashkil topishidan ko‘zlangan maqsad — boshlang‘ich sinflar uchun yuqori malakali o‘qituvchilar tayyorlash, ularning metodik va amaliy tayyorgarligini mustahkamlash edi. Ilk rahbarlikni dotsent Xudoybergan Jo‘rayev olib bordi.
Rivojlanish bosqichlari
1985–1991-yillarda kafedrani dotsent Xudoybergan Jo‘rayev boshqargan bo‘lib, bu davrda 2 nafar fan nomzodi va bir necha o‘qituvchilar faoliyat yuritdi. 1993-yildan 2005-yilgacha professor Umrzoq Jumanazarov rahbarlik qildi, kafedra tarkibida metodik qo‘llanmalar ishlab chiqildi, o‘quv jarayoni zamonaviy talablar asosida qayta tashkil etildi. 2005-yilda kafedra qayta birlashtirilib, Boshlang‘ich ta’lim uslubiyati kafedrasi tarkibiga qo‘shildi. 2010-yil fevralida kafedra mustaqil tuzilma sifatida tiklanib, “Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti” nomi berildi. 2018–2019-o‘quv yilida esa undan Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasi ajralib chiqdi.
Bugungi faoliyati
2018-yil 7-sentyabrdan boshlab kafedraga filologiya fanlari doktori, professor Guljahon Jumanazarova rahbarlik qilmoqda. Hozirda kafedrada 20 nafar professor-o‘qituvchi faoliyat olib bormoqda, ular orasida professorlar Xolbo‘ta To‘raqulov, Umrzoq Jumanazarov, dotsentlar Baxtiyor Suvonqulov, Fazilat Ibragimova va boshqa tajribali mutaxassislar bor. Kafedra ilmiy-tadqiqot ishlariga ham katta e’tibor qaratadi — so‘nggi yillarda 8 ta ilmiy ish himoya qilingan, 5 ta darslik, 6 ta o‘quv qo‘llanma va 17 ta monografiya (3 tasi xorijda) chop etilgan. Talabalar bilan ilmiy to‘garaklar, metodik seminarlar va amaliy mashg‘ulotlar muntazam o‘tkaziladi.
