Pedagogika va psixologiya ta’lim yo’nalishi
— 60110100 —
Pedagogika va psixologiya (qo’shimcha tarbiya) bakalavriat ta’lim yo’nalishining umumiy tavsifi
Pedagogika va psixologiya ta’lim yo’nalishi ta’lim oluvchi bir semestr davomida 30 kreditni, bir o’quv yili bo’yicha 60 kreditni to’plashi zarur. O’qish muddati 4 yil bo’lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 240 kredit to’lashi kerak.
Talaba uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o’quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo’ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta’lim soatiga bo’linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o’zlashtirilishi lozim bo’lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko’rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o’z ichiga oladi.
60110100 – Pedagogika va psixologiya ta’lim yo’nalishi – umumiy o‘rta ta’lim maktablari, o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari uchun bakalavriat ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha pedagogik kadr tayyorlash jarayonida foydalaniladigan fanlar, pedagogik faoliyat vositalari, usullari, metodlari; O’zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug’ullanish.
60110100 — Pedagogika va psixologiya (qo’shimcha tarbiya) ta’lim yo’nalishi bitiruvchilarining kasbiy faoliyat turlari:
- 60110100-Pedagogika va psixologiya (qo’shimcha tarbiya fani o’qituvchisi) ta’lim yo’nalishi pedagogika va psixologiya ta’lim tashkilotlari, akademik litseylar, texnikumlar uchun bakalavriat ta’lim yo’nalishi bo’yicha pedagogic kadr jarayonida foydalaniladigan fanlar, pedagogic faoliyat vositalari, usullari, metodlari; umumiy o’rta ta’lim maktablarida tarbiya fani o’qituvchisi; metodist-tarbiyachi, ijtimoiy pedagog;
- Ta’lim tashkilotlarida psixolog bo’lib faoliyat yuritishi, akademik litsey, professional ta’limda kasbiy fanlardan o’rnatilgan tartibda dars berish;
- ta’lim tizimida kabinet mudiri, laborant va unga tenglashtirilgan lavozimlarda ishlash;
- O’zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug’ullanish;
- Ommaviy axborot vositalari, davlat boshqaruvi organlari, boshqa davlat va nodavlat muassasalarida kasbiy faoliyat yuritish kabi kompleks masalalar majmuini qamrab oladi.
Pedagogika va psixologiya ta’lim yo’nalishi bitiruvchilari O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan belgilanadigan bakalavr mutaxassisliklari bo‘yicha belgilangan muddatlarda o‘qishni davom etirishlari mumkin.
I o’quv yili / 1-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.02 | 351ManM02 | Ma’naviyatshunoslik | 60 | 2 | Majburiy fan |
1.04 | 351XTM08 | Xorijiy til | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.05 | 351O’EYTM04 | O‘zbekistonning eng yangi tarixi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.08 | 351PsFizM06 | Psixofiziologiya | 180 | 6 | Majburiy fan |
1.09 | 351EtPedM04 | Etnik pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.10 | 351PsixNTM10 | Psixologiya nazariyasi va tarixi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.11 | 351PedNTM10 | Pedagogika nazariyasi va tarixi | 180 | 6 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
I o’quv yili / 2-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.01 | 351FalM04 | Falsafa | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.03 | 351O’RTM04 | O‘zbek (rus) tili | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.04 | 351XTM08 | Xorijiy til | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.06 | 351YFGM04 | Yoshlar fiziologiyasi. Ekologiya | 120 | 2 | Majburiy fan |
1.10 | 351PsixNTM10 | Psixologiya nazariyasi va tarixi | 180 | 6 | Majburiy fan |
1.11 | 351PedNTM10 | Pedagogika nazariyasi va tarixi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.12 | 351PedKM04 | Pedagogik konfliktologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
II o’quv yili / 3-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.13 | 351PsixM04 | Psixologik maslahat | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.14 | 351RPPPM08 | Rivojlanish psixologiyasi va pedagogik psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.15 | 351OIPedM08 | Oila va ijtimoiy pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.16 | 351ZamPedM10 | Zamonaviy pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.17 | 351IjtPsixM08 | Ijtimoiy psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
2.01 | 351ZOTP04 | Zamonaviy oliy ta`lim pedagogikasi | 60 | 2 | Tanlov fan |
2.02 | 351TNVA04 | Tarbiya nazariyasi va amaliyoti | 60 | 2 | Tanlov fan |
Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy | ||
Jami: | 900 | 30 |
II o’quv yili / 4-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.07 | 351TATM04 | Ta’limda axborot texnologiyalari | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.14 | 351RPPPM08 | Rivojlanish psixologiyasi va pedagogik psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.15 | 351OIPedM08 | Oila va ijtimoiy pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.16 | 351ZamPedM10 | Zamonaviy pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.17 | 351IjtPsixM08 | Ijtimoiy psixologiya | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy | ||
Jami: | 900 | 30 |
III o’quv yili / 5-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.18 | 351PedKM04 | Pedagogik ko`nikmalar | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.19 | 351PsixXAM04 | Psixologik xizmat asoslari | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.20 | 351OPsixM08 | Oila psixologiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.21 | 351PsixEPM10 | Psixodiagnostika va eksperimental psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.22 | 351PedPFO’M08 | Geokimyo | 120 | 4 | Majburiy fan |
2.04 | 351KPT02 | Botanika | 120 | 4 | Tanlov fan |
2.05 | 351TIM04 | Geokimyo | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy fan | ||
Jami: | 900 | 30 |
III o’quv yili / 6-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.20 | 351OPsixM08 | Oila psixologiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.21 | 351PsixEPM10 | Psixodiagnostika va eksperimental psixologiya | 180 | 6 | Majburiy fan |
1.22 | 351PedPFO’M08 | Pedagogik va psixologik fanlarni o‘qitish metodikasi | 180 | 6 | Majburiy fan |
2.06 | 351BPs06 | Bolalar psixologiyasi | 120 | 4 | Tanlov fan |
2.07 | 351PTVT06 | Pedagogik texnika va texnologiyalar | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy fan | ||
Jami: | 900 | 30 |
IV o’quv yili / 7-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.23 | 351PTIANM04 | Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyot nazariyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.24 | 351XOBPM04 | Xulqi og’ir bolalar psixologiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.25 | 351KPedM04 | Kreativ pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.26 | 351DPsixM06 | Differensial psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.27 | 351PsixTAM04 | Psixologik trening asoslari | 120 | 4 | Majburiy fan |
2.08 | 351PT04 | Pedagogik tashxislash | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy fan | ||
Jami: | 900 | 30 |
IV o’quv yili / 8-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.23 | 351PTIANM04 | Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyot nazariyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.24 | 351XOBPM04 | Xulqi og’ir bolalar psixologiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.25 | 351KPedM04 | Kreativ pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.26 | 351DPsixM06 | Differensial psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.27 | 351PsixTAM04 | Psixologik trening asoslari | 60 | 2 | Majburiy fan |
2.09 | 351AVZTM04 | An’anaviy va zamonaviy tarbiya metodologiyasi | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy fan | ||
Yakuniy davlat attestatsiyalari | 60 | 2 | |||
Jami: | 900 | 30 |
Umumiy kimyo
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
1.23 | 351PTIANM04 | Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyoti nazariyasi | 120 | 4 | 7 |
1.23 | 351PTIANM04 | Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyoti nazariyasi | 120 | 4 | 8 |
Jami: | 240 | 8 |
Fanning mazmuni
Fanining o‘qitishdan maqsad — bo’lajak o’qituvchilarda umuminsoniy axloqga asoslangan kasbiy malaka va ko’nikmalarni tarbiyalash; magistrlarga pedagoglar va o’quvchi – talabalar orasidagi muomala madaniyati mehyorlariga amal kilishni o’rgatish; o’z-o’zini boshqarish va axloqiy sifatlarini yanada mustahkamlash yo’llarini izlashga undash.
Fanining vazifasi — bo’lajak o’qituvchilarda umuminsoniy axloqga asoslangan kasbiy malaka va ko’nikmalarni tarbiyalash; talabalarga pedagoglar va o’quvchi – talabalar orasidagi muomala madaniyati me’yorlariga amal qilishni o’rgatish; o’z-o’zini boshqarish va axloqiy sifatlarini yanada mustahkamlash. Fan yakunida talaba qanday bilim va ko`nikmalarga ega bo`ladi? Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyoti nazariyasi fanida amaliy mashg‘ulotlarni o‘tkazish metodikasi bo‘yicha tasavvurga ega bo‘lishi; Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyoti nazariyasi fanining mazmuni, ta’lim texnologiyalari va ularning o‘quv jarayoniga tadbiq etilishi, ta’lim tizimining zamonaviy tendensiyalari haqida bilishi va ulardan foydalana olishi; Pedagogik ta’lim intizomi va amaliyoti nazariyasi fanini ta’lim muassasalarida o’qitishning asosiy tamoyillari va xususiyatlari; an’anaviy va zamonaviy tarbiya metodologiyasi uning kasbiy tayyorgarligiga qo’yiladigan talablar haqida bilim va ko‘nikmalariga ega bo‘lishi kerak.
Fan yakunida talaba qanday bilim va ko’nikmalarga ega bo’ladi?
- – umumiy kimyo fanining shakllanishi va rivojlanishining tarixiy bosqichlari;
- – kimyo fanlarining keyingi yutuqlari;
- – kimyoning nazariy masalalari to’g’risida, jumladan atom va molekulalar tuzilishining kvant mexanik talqini;
- – kimyoviy bog’lanish to’g’risidagi tassavurning rivojlanishi va umumiy tavsifi;
- – kimyoviy termodinamika, kimyoviy jarayonlarining kinetik va termodinamik qonuniyatlari;
- – oksidlanish-qaytarilish reaksiyalari va elektroliz qonunlari;
- – elektrolitik dissotsilanish nazariyasi va gidroliz jarayonlari;
- – organik kimyoga kirish va uning asosiy xususiyatlari bilimga;
- – D.I.Mendeleyev davriy sistemasi, asosiy va qo’shimcha guruhi elementlari oddiy va murakkab moddalarining tuzilishi,
- – olinishi va xossalari;
- – atom va molekulalar tuzilishining kvant mexanik nazariyalariga oid bilimlar va ularni amaliy masalalarni hal qilish;
- – D.I.Mendeleyev davriy sistemasidagi asosiy va qo’shimcha guruh elementlari oddiy va murakkab moddalarining tuzilishi, olinishi va xossalari ko’nikma;
- – kimyoning nazariy bilimlarini qo’llash yordamida ekologiyaning asosiy muammolarini to’g’ri hal qilish;
- – umumiy kimyo fanining jamiyatdagi munosib o’rnini aniqlash;
- – olgan nazariy bilimlarini amalda, ya’ni laboratoriya ishlarini bajarsh;
- – olingan moddalardan unumli foydalanish malakasiga ega bo’lishi kerak.
Fanning qisqacha bayoni:
Umumiy kimyo fani kimyo bakalavriat ta’lim yo’nalishi talabalari uchun mo’ljallangan bo’lib, kimyoga kirish, umumiy kimyoning rivojlanish tarixi va O’zbekistonda kimyo fanining rivojlanishi, kimyoning asosiy tushuncha va qonunlari, anorganik birikmalarning asosiy sinflari, D.I.Mendeleyevning elementlar davriy qonuni va kimyoviy elementlar davriy sistemasi, atom tuzilishi va kimyoviy bog’lanishning zamonaviy nazariyalari, kimyoviy kinetika va kimyoviy muvozanat, kimyoviy jarayonlar energetikasi, eritmalar va ularning xossalari, elektrolit eritmalari va oksidlanish-qaytarilish reaksiyalari, organik kimyo va koordinatsion kimyo kursining asosiy nazariyalari ma’lum izchillikda bayon qilingan. Fanini puxta o’zlashtirish nazariy materiallarni bilish bilan birga, talabalarning pedagogik amaliyoti davrida va bitirgandan keyingi ishlarda ko’nikma sifatida xizmat qiladi.
Dars turi va baholash usuli
Dars turi | 1-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 30 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Amaliy mashg’uloti | 30 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 60 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Dars turi | 2-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 30 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Amaliy mashg’uloti | 30 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 60 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Baholashni 5 baholik shkaladan 100 ballik shkalaga o’tkazish jadvali
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
5,00 — 4,96 | 100 |
4,95 — 4,91 | 99 |
4,90 — 4,86 | 98 |
4,85 — 4,81 | 97 |
4,80 — 4,76 | 96 |
4,75 — 4,71 | 95 |
4,70 — 4,66 | 94 |
4,65 — 4,61 | 93 |
4,60 — 4,56 | 92 |
4,55 — 4,51 | 91 |
4,50 — 4,46 | 90 |
4,45 — 4,41 | 89 |
4,40 — 4,36 | 88 |
4,35 — 4,31 | 87 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
4,30 — 4,26 | 86 |
4,25 — 4,21 | 85 |
4,20 — 4,16 | 84 |
4,15 — 4,11 | 83 |
4,10 — 4,06 | 82 |
4,05 — 4,01 | 81 |
4,00 — 3,96 | 80 |
3,95 — 3,91 | 79 |
3,90 — 3,86 | 78 |
3,85 — 3,81 | 77 |
3,80 — 3,76 | 76 |
3,75 — 3,71 | 75 |
3,70 — 3,66 | 74 |
3,65 — 3,61 | 73 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
3,60 — 3,56 | 5 baholik shkala |
3,55 — 3,51 | 5 baholik shkala |
5 baholik shkala | 70 |
3,45 — 3,41 | 69 |
3,40 — 3,36 | 68 |
3,35 — 3,31 | 67 |
3,30 — 3,26 | 66 |
3,25 — 3,21 | 65 |
3,20 — 3,16 | 64 |
3,15 — 3,11 | 63 |
3,10 — 3,06 | 62 |
3,05 — 3,01 | 61 |
3,00 | 60 |
3,0 dan kam | 60 dan kam |