
Pedagogika mutaxassislik ta’lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o’quv yili bo’yicha 60 kreditni to’plashi zarur. O’qish muddati 2 yil bo’lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 120 kredit to’lashi kerak.
Magistr uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o’quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo’ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta’lim soatiga bo’linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o’zlashtirilishi lozim bo’lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko’rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o’z ichiga oladi.
70110102 – Pedagogika magistratura mutaxassisligi bo‘yicha magistrlar tayyorlovchi barcha oliy ta’lim tashkilotlari uchun talablar majmuyini ifodalaydi.Oliy ta’lim muassasasi mazkur magistratura mutaxassisligi bo‘yicha kadrlar tayyorlash vakolatiga ega bo‘lganda asosiy o‘quv reja va fan dasturlarini amalga oshirish huquqiga ega deb hisoblanadi.
Kasbiy faoliyatining sohalari:
- 70110102 – Pedagogika – ta’lim sohasidagi mutaxassislik bo‘lib, barcha ta’lim muassasalarida mutaxassislikka oid fanlami o‘qitish, O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy tadqiqot institutlari, markazlari, ilmiy ishlab chiqarish birlashmalarida ilmiy tadqiqot faoliyatini yuritish, mos ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha ta’limni amalga oshiruvchi vazirliklar, uning tarmoq boshqarmalari va muassasalarida jarayonni loyihalashtirish va boshqarish, nodavlat va notijorat tashkilotlarida, markaziy va mahaliy davlat boshqaruvi organlarida faoliyatni tashkil etish va boshqarishga oid masalalami hal etish, shuningdek sohani rivojlantirishda xavfsizlikni ta’minlash, istiqbolni belgilashga, kasbiy ko‘nikmaga, mutasaddilik qobiliyatiga yo‘naltirilgan inson faoliyatining vositalari, usullari, metodlari va uslublarini qamrab oladi.
- Kasbiy faoliyatlarning turlari:
- ilmiy-pedagogik;
- ma ’naviy-ma ’rifiy;
- tashkiliy-boshqaruv;
- pedagogik faoliyatda.
70110102 – Pedagogika mutaxassisligi bo‘yicha magistr akademik darajasini olgandan so‘ng oliy ta’lim muassasalari hamda O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ITIlarda katta ilmiy xodim-izlanuvchi va mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-tadqiqot ishlarini davom ettirishi mumkin.
Ilmiy-tadqiqot va pedagogik faoliyatida:
ilmiy, amaliy tadqiqotlami o‘tkazish, tajriba natijalarini tahlil qilish va ular asosida ihniy asoslangan xulosalar chiqarish, ilmiy yangiliklami kashf etish;
ilmiy maqolalar, ma’ruzalar, risola, o‘quv adabiyotlar tayyorlash va tahrir qilish, o‘tkazilayotgan tadqiqotlar mavzusi bo‘yicha ilmiy sharhlami ishlab chiqish, referatlar va bibliografiyalami tuzish;
ilmiy adabiyotlar va intemet tarmog‘ida eng yangi ilmiy, pedagogik, yutuqlar haqidagi maTumotlami maqsadga yo‘nalgan holda qidirish va topish;
ilmiy seminar, konferensiya va simpoziumlami tashkil etish, o‘tkazish hamda faol ishtirok etish;
mos mutaxassislik mavzusi bo‘yicha ilmiy loyihalami ishlab chiqish, yechilayotgan ilmiy muammolar va topshiriqlaming konseptual va nazariy modellarini ishlab chiqish;
oliy taTim, qayta tayyorlash va malaka oshirish, professional taTim muassasalarida mutaxassisligi bo‘yicha pedagogik va o‘quv-uslubiy faoliyat yuritish;o‘quv jarayonini va ilmiy faoliyatni tashkil qilish, zamonaviy axborot va pedagogik texnologiyalardan, o‘qitishning texnik vositalaridan foydalanib o‘quv mashg‘ulotlarini o‘tkazish;
elektron (e-leaming), mobil (m-leaming), masofaviy axborot texnologiya va o‘quv-metodik majmualami mukammal o‘zlashtirish;
pedagogik va ilmiy mahorati hamda malakasini muntazam oshirib borish;
ilmiy dunyoqarashga doir bilimlar tizimini egallagan bo‘lishi, umummetodologik fanlar asosini, davlat siyosatining dolzarb masalalarini bilishi; ijtimoiy muammolar va jarayonlami mustaqil tahlil qilish;
tabiat va jamiyatda yuz berayotgan jarayon va hodisalar haqida yaxlit tasawurga ega boTishi, insonning ma’naviy qiyofasi haqida bilimlarga ega boTishi, ulardan hayotda va kasbiy faoliyatida hamda zamonaviy ilmiy tadqiqotlarda foydalana olish;
shaxsning inson, jamiyat, atrof muhitga boTgan munosabatini tartibga soluvchi huquqiy va axloqiy me’yorlami kasbiy faoliyatida qoTlay olish;
yangi bilimlami mustaqil o‘zlashtira olishi, takomillashtirishi va o‘z mehnatini ilmiy asosda tashkil qila bilish;
o‘zining individual bilimlariga tayangani holda ijtimoiy va shaxsiy ahamiyatga ega boTgan muammolami tushunishi va ulami tahlil qilish;
o‘z faoliyatida me’yoriy huquqiy hujjatlardan foydalana olish;
fikrlash madaniyati, muayyan tafakkur uslubiga, og‘zaki va yozma nutqini aniq bayon qilish;
o‘zlashtirilgan bilimlami ijodiy tanqidiy ko‘rib chiqish va tahlil qilishi, ulardan ilmiy faoliyatida foydalana olish;
ilmiy faoliyati natijalarini his qilishga yo‘naltirilgan ijtimoiy mas’uliyat shakllangan bo‘lish;
kasbiy faoliyatda o‘zlashtirgan fanlaming asosiy qonunlaridan foydalanishi, metodlami tasniflashi, metodologik tamoyillardan ilmiy faoliyatida foydalana olish;
xorijiy tillardan birini ilmiy muloqot va kasbiy malaka almashish vositasi sifatida egallagan bo‘lishi; axborotni to‘plash, saqlash, ularga ishlov berish va ulardan foydalanish usullarini egallash;
o‘zining kasbiy faoliyatida asosli mustaqil qarorlar qabul qila olish;
Ta’lim mutaxassisligi bo‘yicha quyidagi amaliyotlar o‘tkaziladi: Malakaviy amaliyot – umumkasbiy va ixtisoslik fanlaridan nazariy bilimlami mustahkamlash va amaliy (ishlab chiqarish) jarayonlari bilan uyg‘unlashtirish, tegishli amaliy ko‘nikmalar, kompetensiyalar va malakalami shakllantirishga qaratiladi. Ilmiy amaliyot – oliy ta’lim muassalaridagi taTim jarayonlarini tashkillashtirish bilan tanishish, ya’ni bo‘limlar strukturasi va vazifalari, o‘quv jarayonini tashkil qilishdagi va o‘quv jarayonining direktiv va normativ hujjatlari, pedagogik faoliyatning boshlang‘ich mahorat ko‘nikmalarini o‘rganish, taTim muassalarida o‘tkaziladigan ilmiy ishlarda qatnashish, tanlab olingan fan bo‘yicha amaliyot davrida vazifalami bajarish (rahbar nazorati ostida), shu fanni o‘tish bo‘yicha uslubiy reja ishlab chiqishdan iboratdir.
Fanlar katalogining tuzilishi
| Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | O‘quv fanlari, bloklari va faoliyat turlarining nomlari | Soat | Kredit | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 1.00 | Majburiy fanlar | 840 | 28 | ||
| 1.01 | ITM1205 | Ilmiy tadqiqot metodologiyasi | 150 | 5 | 2 |
| 1.02 | TS1105 | Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasida taTim tizimidagi islohotlar | 150 | 5 | 1 |
| 1.03 | MFO’M1105 | Mutaxassislik fanlami o‘qitish metodikasi | 150 | 5 | 1 |
| 1.04 | TM1302 | TaTim menejmenti | 120 | 4 | |
| 1.05 | TFTET2304 | Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish texnologiyasi | 120 | 4 | 3 |
| 1.06 | PDKM1405 | Pedagogik deontologiya va kompetentlik | 150 | 5 | 4 |
| 2.00. | Jami: | 840 | 28 | ||
| Tanlov fanlar | 960 | 32 | |||
| Kvalifikatsiya. Pedagog-tadqiqotchi | |||||
| 3.00. | Ilmiy amaliyot | 1800 | 60 | ||
| Hammasi: | 3600 | 120 |
