
Ijtimoiy-gumanitar fanlarni o‘qitish metodikasi (ma’naviyat asoslari) mutaxassislik ta’lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o’quv yili bo’yicha 60 kreditni to’plashi zarur. O’qish muddati 2 yil bo’lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 120 kredit to’lashi kerak.
Magistr uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o’quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo’ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta’lim soatiga bo’linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o’zlashtirilishi lozim bo’lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko’rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o’z ichiga oladi.
70111101-Ijtimoiy-gumanitar fanlarni o‘qitish metodikasi (ma’naviyat asoslari) magistratura mutaxassisligi bo‘yicha magistlar tayyorlovchi barcha oliy ta’lim tashkilotlari uchun talablar majmuini ifodalaydi
Kasbiy faoliyatining sohalari:
- 70111101 – Ijtimoiy-gumanitar fanlami o‘qitish metodikasi (ma’naviyat asoslari) magistratura mutaxassisligi – qo‘shimcha ravishda oliy ta’limi muassasalarida mutaxassislikka oid fanlami o‘qitish, ilmiy-tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish, mos ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha ta’limni amalga oshiruvchi vazirliklar, unmg tarmoq boshqarmalari va muassasalarida jarayonni loyihalashtinsh va boshqarish kabi kompleks masalalar majmuasini qamrab oladi.
- Kasbiy faoliyatlarning turlari:
- ilmiy-pedagogik tadqiqot;
- ma’naviy-ma’rifiy;
- tashkiliy-boshqaruv;
70111101 Ijtimoiy-gumanitar fanlarni o’qitish metodikasi (ma’naviyat asoslari) mutaxassisligi bo‘yicha Milliy malaka ramkasining 7-malaka darajasi hamda magistr kasbiy faoliyatlarining sohalari, ob’ektlari va turlariga muvofiq magistratura bitiruvchisi quyidagi kasbiy vazifalami bajarishga qodir bolishi lozim:
Ilmiy pedagogik faoliyatida:
o‘quv jarayonini rejalashtirish- DTS va O‘D larining maqsadlariga muvofiq o‘quv reja ishlab chiqish, talabalaming extiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib o‘quv dasturlarini moslashtirish, fanlami korrelyatsiya va integratsiya tamoyillariga ko‘ra rejalashtirish, darsning aniq maqsad va natijalariga ko‘ra dars rejasini ishlab chiqish, differensial yondashuv asosida dars shakllari va usullarini rejalashtirish, o‘quv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish;
ta’lim samaradorligini ta’minlash- dars maqsadlariga ko‘ra talabalar imkoniyatidan kelib chiqib vazifalami belgilash, dars mavzusiga mos namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish, darsda vaqtdan unumli foydalansa, ta’lim jarayonida AKTdan unumli foydalanish, o‘quvchilaming o‘zlashtirish natijalariga ko‘ra darsni tashkil etish va ta’lim berishdagi yondashuvlaming samaradorligini tahlil qilish, talabalaming ta’limiy maqsadlariga mos keladigan o‘qitish usullari va yondashuvlami tanlash, o‘qitishning faol usullaridan foydalanish, talabalaming asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko‘nikmalarini rivojlantirishga yo‘naltirilgan usullardan foydalanish, talabalaming jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish, o‘z-o‘zini nazorat qilish ko‘nikmalaridan foydalanish, talabalarga differensial yordam berish, nazariya va amaliyot uyg‘unligini ta’minlash, talabalami mustaqil fikrlash imkoniyatini yaratish, darsda motivatsiyaga erishish, auditoriyada samarali muloqotga erishish;
Ilmiy dunyoqarashga doir bilimlar tizimini egallagan bo‘lishi, umummetodologik fanlar asosini, davlat siyosatining dolzarb masalalarini bilishi; ijtimoiy muammolar va jarayonlami mustaqil tahlil qilish qobiliyatiga ega bo‘lishi;
milliy ma’naviy va umuminsoniy qadriyatlar bo‘yicha o‘z nuqtai nazarini og‘zaki va yozma bayon etishi, milliy g’oyaning nazariy asoslarni anglagan holda “Ozod va obod vatan, erkin va farovon hayot qurish” bosh g’oyasining mohiyatini hamda uning asosiy g‘oyalar bilan mutanosibligi va farqini bilishi;
o‘zining individual bilimlariga tayangani holda ijtimoiy va shaxsiy ahamiyatga ega bo‘lgan muammolami tushunishi va ulami tahlil qilishi;
o‘z faoliyatida meyoriy-huquqiy hujjatlardan foydalana bilishi;
fikrlash madaniyati, muayyan tafakkur uslubiga, og‘zaki va yozma nutqini aniq bayon qilish qobiliyatiga ega bo‘lishi;
o‘zlashtirilgan bilimlami ijodiy tanqidiy ko‘rib chiqish va tahlil qilishi, ulardan ilmiy faoliyatida foydalana olishi;
ilmiy faoliyati natijalarini his qilishga yo‘naltirilgan ijtimoiy mas’uliyat shakllangan bo‘lishi;
kasbiy faoliyatda o‘zlashtirgan fanlaming asosiy qonunlaridan foydalanishi, metodlami tasniflashi, metodologik tamoyillardan ilmiy faoliyatida foydalana olishi;
Mutaxasislik bo‘yicha malaka amaliyot nazariy bilimlami mustahkamlash va amaliy jarayonlari bilan uyg‘unlashtirish, tegishli amaliy ko‘nikma va malakalar, tadqiqotchilik kompetentsyalarini shakllantirish maqsadida o‘quv jarayonidan ajralgan holda 4 hafta amalga oshiriladi. Magistrlik dissertatsiyasini tayyorlash ITI va IPI natijalari asosida qo’lga kiritilgan ilmiy natijalami umumlashtirish maqsadida o‘quv jarayonidan ajralgan holda 10 hafta amalga oshiriladi.
Fanlar katalogining tuzilishi
| Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | O‘quv fanlari, bloklari va faoliyat turlarining nomlari | Soat | Kredit | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| Majburiy fanlar | 900 | 30 | |||
| 1.01 | ITM1105 | Ilmiy tadqiqot metodologiyasi | 150 | 5 | 1 |
| 1.02 | YaO’zTSTTI1205 | Yangi O’zbekiston taraqqiyot strategiyasida ta’lim tizimidagi islohatlar | 150 | 5 | 2 |
| 1.03 | OPTMFO’M1205 | Oliy va professional ta’limda mutaxassislik fanlarini o4qitish metodikasi | 150 | 5 | 1 |
| 1.04 | KM1305 | Kasbiy ma’naviyat | 150 | 5 | 3 |
| 1.05 | ShG’M1305 | Sharq va Gcarb ma’naviyati | 150 | 5 | 3 |
| 1.06 | MD1405 | Ma’naviyat va din | 150 | 5 | 4 |
| 2.00 | Jami: | 900 | 30 | ||
| Tanlov fanlar | 900 | 30 | |||
| Kvalifikatsiya. Pedagog-tadqiqotchi | |||||
| Ilmiy faoliyat | 1800 | 60 | 1-4 | ||
| Jami: | 3600 | 120 |
