Skip to main content

Ishonch telefoni: +(99872) 226 68 10

3+1 qo'shma ta'lim dasturi

Belarus davlat pedagogika universiteti bilan qo'shma ta'lim dasturiga marhamat!

Konstitutsiya asosiy qonunimiz!

8-dekabr — O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi kuni

Yuksak vatanparvarlik tuyg‘usi aks etgan qasida!

10-dekabr — O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasi qabul qilingan kun

Yangi yil — yangi marralar sari imkoniyat!

Kirib kelayotgan yangi 2024-yilingiz muborak bo’lsin!

Xotira muqaddas – inson qadri aziz!

9-may — Xotira va qadrlash kuni

JDPU 50 yoshda!

Jizzax davlat pedagogika universitetining 50 yoshlik yubileyi muborak bo‘lsin!

MAKTABGACHA TALIM TAShKILOTLARIDA SYUJETLI-ROLLI O‘YINLAR  TASHKIL ETISHNING  MAZMUNI

Rahmonqulova X JDPU o‘kituvchisi  O‘zbekiston  Respublikasi  prezidenti Sh.M.Mirziyov tomonidan ilkbora  Maktabgacha talimga etibor  qaratilib  2016 yil 29 dekabrdagi “2017-2021 yillarda maktabgacha ta’lim tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2707-sonli qarorini qabul kildilar.  Mamalakatimizda maktabgacha talimga bulgan bunday etibor yanada kuchaytirilmokda. Shu sababli 2018 yil Maktabgacha talim vazirligi tomonidan maktabgacha talimga joriy etilgan «Ilk kadam» davlat o‘quv davlat dasturiga muvofik barcha davlat va nodavlat maktabgacha talim tashkilotlari  o‘quv tarbiyaviy  ishlarini olib borilmokda. Bugungi kunda maktabgacha talim tashkiloti guruxlarida turli nomda markazlar faoliyat yuritib kelmokda. Tarbiyalanuvchilaresa ushbu markazlarda talim-tarbiya olish bilan bir katorda o‘yin faoliyatibilan  xam shugullanib kelmokdalar. Masalan.  Syujetli-rolli o‘yinlar va sahnalashtirish markazida uyin tashkil etish buyicha  kuyidagi“Rangli svetofor» o‘yini kurishimiz mumkin. O‘yinning maqsadi: ta’limiy: bolalarning svetofor ishoralari haqidagi bilimlarini mustahkamlash, ko‘chada yurish qoidalarini o‘rgatish; rivojlantiruvchi: hamma uchun eng muhim va oddiy bo‘lgan yo‘l harakati qoidalarini bilish, zarur yo‘l belgilari haqidagi tushunchalarini rivojlantirish; tarbiyaviy: ko‘chada va jamoat joylarida bola o‘zini qanday tutishi lozimligi haqida axloqiy sifatlarni shakllantirish.     Mashg‘ulot jihozi: AKT, yo‘l harakati qoidalariga oid ko‘rgazmalar, rasmlar. Tarbiyachi: – Assalomu alaykum, aziz  bolajonlar. Bugungi o‘yinimizni yo‘l harakati maydonchasida olib boramiz. Shu kunga qadar yo‘l harakati qoidalari bo‘yicha o‘rgangan  bilimlarimizni  mustahkamlaymiz. Keling, xozir siz bilan «Bo‘lishimumkinemas» didaktik o‘yinini o‘ynashdan boshlaymiz. Katta yo‘lda konki uchish juda mazza. (Bo‘lishi  mumkin  emas, katta  yo‘lda konki uchib bo‘lmaydi). Velosipedda yurganda avtomobilni ushlab olish kerak. (Bo‘lishi mumkin emas, velosipedda yurganda avtomobilni ushlabolishkerakemas). O‘yin shu tariqadavometadi. Tarbiyachi: – Kelinglar, bolajonlar, svetofor ishoralari nima deyotganini topamiz. 1- bola: – Svetoforning qizil ishorasi xavfli vaziyatni  bildiradi va piyodaga: «To‘xta!» deydi 2- bola: – Svetoforning sariq ishorasi: «Diqqat! Tayyorlaning, hozir ko‘chadan o‘tishga  ruxsat  beriladi!» – deydi. 3- bola: – Svetoforning yashil ishorasi   esa: «Yo‘l ochiq! O‘tish mumkin!» – deydi. 4- bola: – Transport serqatnov bo‘lgan yo‘llarda piyodalar uchun maxsus svetoforlar o‘rnatiladi. Tarbiyachi: – Qani, kim mavzugadoirsherbiladi?   UCh XIL ChIROQ                                Po‘latMo‘min Ko‘chabo‘ylabyursangagar Atrofinggasolginnazar. Chiroqlardanolginsaboq, Yo‘lko‘rsatarsengaharchoq. Sen ungaboq, sen bungaboq, Yo‘lko‘rsataruch xil chiroq. Sariqchiroqhushyoretar, Utmayo‘ldanshikastetar. Haydovchinito‘xtab tur deb, Sen ungaboq, sen bungaboq, Yo‘lko‘rsataruch xil chiroq. Chiroqporlagankez Yo‘lnikesibo‘tibol tez. Sen ungaboq, sen bungaboq, Yo‘lko‘rsataruch xil chiroq. Sen ungaboq, sen bungaboq, Oqyo‘ltilaryashilchiroq. (She’r bolalar tomonidan  bo‘lib  yod aytiladi). Dam olish daqiqasi. Tarbiyachi: – Barakalla, bolajonlarim, sizlar svetoforning barcha belgilarini ko‘rsatgan holdato‘g‘ri ta’rifladingiz.  Endi bilimlarimizni mustahkamlash uchun «O‘rnini top» didaktik o‘yinini o‘ynaymiz. (5 ta yo‘l belgisi qo‘yiladi. Bir bola orkaga karab turadi. Belgilarning o‘rni almashtirib qo‘yiladi. Ishtirokchi belgilarning o‘z o‘rnini topishi kerak bo‘ladi). Tarbiyachi: – Bolajonlar, kim yo‘l harakati qoidalari haqida maqol biladi? Bola: – Ko‘chalarsoz, obod-ravon, yo‘lni  bilgan yurar  omon. Maydonchaga yo‘l patrul xizmati xodimi kirib keladi. YPX xodimi: – Assalomu alaykum, bolajonlar. Sizning bog‘changizda  shunday mo‘jazgina «Quvnoq svetofor shaharchasi» tashkil  etilgan  ekan. Hozir   yo‘l  harakati qoidalarini qanday o‘rganganizni savollar yordamida aniqlab olamiz. Svetoforning qizil, sariq, yashil ishoralari nimani bildiradi? Bolalarjavobi: – Svetoforning qizil ishorasida piyodalar yo‘lni kesib o‘tmasliklari, sariq ishorada yo‘ldan o‘tmasdan kutib turishlari va yashil ishorada yo‘ldan kesib o‘tishlari kerak. (Savol-javob shu tarika davom ettirshadi). Tarbiyachi: – Bolajonlarimizga yo‘lda qandayharakatlanish, nimalargae’tiborberishkerakligihaqidagiko‘rsatmalaringizularningxavfsizligiuchunasqatadi. Tashrifingizuchunrahmat. Endi san’atmarkazida svetofor rasminichizishbilanmashg‘ulotimiznidavomettiramiz. Tarbiyachi: – Endi, bolajonlar, sizlarga svetofor haqida ertak aytib beraman. Bir  kata   shahardagi  chorrahada ikkita svetofor turarkan. Ular juda ko‘p yillar ko‘zlarini ochib, yumaverib charchab ketibdi. Bir kupi uchog‘ayni dam olishga qaror qilibdi. Ertalab odamlar ishga borayotganda svetoforining ko‘zlari yonishini kutishibdi, mashinalar bir to‘xtab o‘ta boshlabdi. Lekin svetoforning chiroqlari almashib yonmabdi. Shundachorrahadatartibsizlikboshlanibdi. Mashinalar va odamlar bir-birlarini kutmay, bir- birlariga yo‘l bermay qo‘yganidan tirbandlik paydo  bo‘libdi. Hattoki jahli tez haydovchilar sekinroq yurayotgan mashinalarning orqasidan borib urib olibdi, atrofiga qaramasdan o‘tayotgan piyodalarni esa turtib  ketibdi. Shunda bunday noqulaylikning  oldini olish uchun odamlar muhandislarni yordamga chaqiribdi. Texnik ustalar svetoforlarni sozlabdi, io‘lda piyodalar va mashinalaryanatartibbilan, bir- birlariga yo‘l bergan holda harakatlana boshlabdi. Shunda  barcha svetoforlarga rahma taytibdi. Yo‘lning bir chekkasida indamasdan odamlarga uzzu kun yordami tegayotganini  barcha  his qilibdi. Bolajonlar, ertakdan qanday xulosa chiqardik? Bolalar javobi tinglanadi va  tuldiriladi Kizikarli va  mazmunga boy bulgan   bu  uyin  nafakat  uyin   sifatida balki tarbiyalanuvchilarni olgan bilim va kunikmalarini kundalik xayot faoliyatlarida xam kullash imkonini beradi.       Foydalanilgan  adabiyotlar  ruyxati.
  1. Uzbekiston Respublikasi prezidenti Sh.M.Mirziyovning  2016yil 29 dekabrdagi “2017-2021 yillarda maktabgacha ta’limtiziminiyanada takomillashtirish chora-tadbirlari  to‘g‘risida”gi PQ-2707-sonli qarori
  2. F.Kodirova vaboshkalar. Maktabgacha pedagogika. Toshkent «Tafakkur» nashriyoti 2019 yil
3. Tarbiyachi  kitobi«DAVR PRESS» NMU, 20