Jismoniy madaniyat yo’nalishi
— 60112200 —
Jismoniy madaniyat yo’nalishining umumiy tavsifi
60112200-Jismoniy madaniyat ta’lim yo’nalishi bo’yicha bakalavrlar tayyorlash milliy malaka ramkasi, kasb standartlari, kadrlar buyurtmachilari talab va ehtiyojlaridan kelib chiqib amalga oshiriladi. Barcha ta’lim shakllari bo’yicha o’qitish kredit-modul tizimi asosida tashkil qilinadi. Kunduzgi ta’limda bakalavriat dasturining me’yoriy muddati 3 yil.
Talaba uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o’quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo’ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta’lim soatiga bo’linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o’zlashtirilishi lozim bo’lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko’rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o’z ichiga oladi.
Malaka talabi 60112200 – Jismoniy madaniyat ta’lim yo’nalishi bo’yicha bakalavrlar tayyorlash o’quv reja va fan dasturlarining o’zlashtirilishini amalga oshirishda O’zbekiston Respublikasi hududidagi barcha pedagogika sohasida kadr tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalari uchun talablar majmuini ifodalaydi
60112200-Jismoniy madaniyat ta’lim yo’nalishi bo’yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatining sohalari:
- umumiy o’rta ta’lim maktab o’qituvchisi kasb standartiga muvofiq umumiy o’rta ta’limda jismoniy tarbiya fani o’qituvchisi maqomida pedagogik faoliyat olib borish;
- o’rta maxsus va professional ta’limda jismoniy tarbiya fani o’qituvchisi sifatida pedagogik faoliyat olib borish;
- O’zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug’ullanish;
- umumiy o’rta ta’lim maktabi direktori kasb standartiga muvofiq ta’lim muassasasini boshqarish;
- umumiy o’rta ta’lim maktabi, professional ta’lim muassasalari, oliy ta’lim muassasalarida laborant, kabinet mudiri sifatida faoliyat yuritish kabi kompleks masalalarni majmuasini qamrab oladi.
Jismoniy madaniyat yo’nalishi bitiruvchilari O’zbekiston Respublikasi Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan belgilanadigan magistratura mutaxassisliklari bo’yicha belgilangan muddatlarda o’qishni davom etirishlari mumkin.
I o’quv yili / 1-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.01 | JMNMM108 | Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi I | 270 | 9 | Majburiy fan |
1.02 | UmPsix110 | Umumiy psixologiya | 300 | 10 | Majburiy fan |
1.03 | O’EYT105 | O’zbekistonning eng yangi tarixi | 150 | 5 | Majburiy fan |
1.04 | GO’M19 | Gimnastika va uni o’qitish metodikasi | 270 | 9 | Majburiy fan |
1.05 | MHO’M109 | Milliy va harakatli o’yinlarni o’qitish metodikasi | 270 | 9 | Majburiy fan |
1.06 | FAL104 | Falsafa | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 1380 | 46 |
I o’quv yili / 2-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.01 | JMNMM108 | Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi I | 270 | 9 | Majburiy fan |
1.02 | UmPsix110 | Umumiy psixologiya | 300 | 10 | Majburiy fan |
1.04 | GO’M19 | Gimnastika va uni o’qitish metodikasi | 270 | 9 | Majburiy fan |
1.05 | MHO’M109 | Milliy va harakatli o’yinlarni o’qitish metodikasi | 270 | 9 | Majburiy fan |
1.04 | MSVAX105 | Mediasavodxonlik va axborot madaniyati | 150 | 5 | Majburiy fan |
1.06 | AO’RT105 | Amaliy o’zbek (rus) tili | 150 | 5 | Majburiy fan |
Jami: | 1410 | 37 |
II o’quv yili / 3-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.11 | JMNM208 | Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi II | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.13 | UmPedM208 | Umumiy pedagogika | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.14 | SpO’M208 | Sport o’yinlari va uni o’qitish metodikasi II | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.15 | YAO’M209 | Yengil atletika va uni o’qitish metodikasi | 270 | 9 | Majburiy fan |
Jami: | 990 | 33 |
II o’quv yili / 4-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.11 | JMNM208 | Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi II | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.13 | UmPedM208 | Umumiy pedagogika | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.14 | SpO’M208 | Sport o’yinlari va uni o’qitish metodikasi II | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.15 | SMO204 | Sport mahoratini oshirish I | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.15 | YAO’M209 | Yengil atletika va uni o’qitish metodikasi | 270 | 9 | Majburiy fan |
Jami: | 1740 | 48 |
III o’quv yili / 5-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.18 | SMO308 | Sport mahoratini oshirish II | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.19 | JTGSTBA304 | Jismoniy tarbiya gigienasi va sportning tibbiy-fiziologik asoslari | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.20 | KTO’MM308 | Kurash turlari va uni o’qitish metodikasi | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.21 | FUO’M308 | Futbol va uni o’qitish metodikasi | 240 | 8 | Majburiy fan |
2.05 | SpO’M304 | Sport o’yinlari va uni o’qitish metodikasi III | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 960 | 32 |
III o’quv yili / 6-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.18 | SMO308 | Sport mahoratini oshirish II | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.19 | STBMO’HQ304 | Sport turlari bo’yicha musobaqalar o’tkazish va hakamlik qilish | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.20 | KTO’MM308 | Kurash turlari va uni o’qitish metodikasi | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.21 | FUO’M308 | Futbol va uni o’qitish metodikasi | 240 | 8 | Majburiy fan |
2.05 | UTTVZY304 | Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
Fanning maqsad va vazifalari
Fanining maqsadi —- Bo’lajak kadrlarga jismoniy tarbiya tizimi hamda uning rivojlanishi, maktabgacha ta’lim, umumiy o’rta ta’lim, professional ta’lim va boshqa ta’lim muassasalarida tashkil etiladigan jismoniy tarbiya mashg’ulotlari hamda jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fani bo’yicha atroflicha va chuqur kasbiy bilimlar ega qilish hamda kelajakdagi ish faoliyatlarida ahamiyat kasb etuvchi jismoniy madaniyat bo’yicha kasbiy bilimlar, ko’nikma va malakalar hamda yangi pedagogik texnologiyalardan foydalana olish kabi bilimlar berishdan iborat
Fanining vazifasi — Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fanining bo’limlarida jismoniy madaniyatning umumiy o’rta ta’lim hamda amaliy – kasbiy tayyorgarlik shuningdek, kundalik turmushda ahamiyat kasb etuvchi harakat ko’nikmalariga o’rganib boradi. Bundan tashqari sport, jismoniy tarbiyaning asosiy komponentlaridan biri hamda sport faoliyatining maxsus shakli sifatida sport musobaqalari taxlil qilishni ham o’rganadilar.
Fan yakunida talaba qanday bilim va ko’nikmalarga ega bo’ladi?
- maktabgacha ta’lim, umumiy o’rta ta’lim, akademik litsey va professional ta’lim hamda oliy ta’lamda jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fani orqali uning qonuniyatlari, vositalari, metodlari, o’rgatish bosqichlari, jismoniy tarbiya darslarini tashkil etish shakllari haqida chuqur bilimga ega bo’lishlari lozim;
- jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fanini o’zlashtirish jarayonida maktabgacha yoshdagi bolalar, maktab yoshidagi bolalar jismoniy tarbiyasi, professional ta’lim va boshqa ta’lim muassasalari jismoniy tarbiyasi ularning maqsad va vazifalari va vositalari, metodlari, jismoniy tarbiya mashg’ulotlarini tashkil qilish va o’tkazish bo’yicha tasavvur va bilimga ega bo’lishi;
- jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fanining bugungi kundagi holati, zamonaviy metodlari haqida ko’nikmalarga ega bo’lishi;
- talaba jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fanini o’qitishda foydalanilgan ta’lim texnologiyalari, elektron plakatlar, tarqatma materiallar, elektron darsliklar va qo’llanmalar,virtual laboratoriyalar, internet ma’lumotlari, lokal tarmoqdagi turli o’quv, ilmiy bilimni nazorat qilish bo’yicha ma’lumotlar jamlamasidan foydalanish;
- mustaqil ta’lim aqliy hujum, vaziyatli masalalarni yechish, rollikli o’yinlar, referatlar yozish kabi pedagogik usullar bilan fanning o’qitilishini amalga oshirish malakalarga ega bo’lishi kerak.
Fanning qisqacha bayoni:
“Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi” fanini talabalarda, bo’lajak jismoniy tarbiya o’qituvchisiga zarur bo’lgan darajada jismoniy tarbiya tizimi hamda uning rivojlanishi haqida, maktabgacha ta’lim, umumiy o’rta ta’lim, professional ta’lim va boshqa ta’lim muassasalarida tashkil etiladigan jismoniy tarbiya mashg’ulotlari haqida, jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fani bo’yicha atroflicha va chuqur kasbiy bilimlar ega qilish hamda kelajakdagi ish faoliyatlarida ahamiyat kasb etuvchi jismoniy madaniyat bo’yicha kasbiy bilimlar, ko’nikma va malakalar hamda yangi pedagogik texnologiyalardan foydalana olish kabi bilimlar berishdan iborat kabi vazifalarni o’rgatishga xizmat qiladi.
Dars turi va baholash usuli
Dars turi | 1-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 30 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Amaliy mashg’uloti | 6 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Laboratoriya mashg’uloti | 24 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 60 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Dars turi | 2-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 30 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Amaliy mashg’uloti | 4 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Laboratoriya mashg’uloti | 26 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 60 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Baholashni 5 baholik shkaladan 100 ballik shkalaga o’tkazish jadvali
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
5,00 — 4,96 | 100 |
4,95 — 4,91 | 99 |
4,90 — 4,86 | 98 |
4,85 — 4,81 | 97 |
4,80 — 4,76 | 96 |
4,75 — 4,71 | 95 |
4,70 — 4,66 | 94 |
4,65 — 4,61 | 93 |
4,60 — 4,56 | 92 |
4,55 — 4,51 | 91 |
4,50 — 4,46 | 90 |
4,45 — 4,41 | 89 |
4,40 — 4,36 | 88 |
4,35 — 4,31 | 87 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
4,30 — 4,26 | 86 |
4,25 — 4,21 | 85 |
4,20 — 4,16 | 84 |
4,15 — 4,11 | 83 |
4,10 — 4,06 | 82 |
4,05 — 4,01 | 81 |
4,00 — 3,96 | 80 |
3,95 — 3,91 | 79 |
3,90 — 3,86 | 78 |
3,85 — 3,81 | 77 |
3,80 — 3,76 | 76 |
3,75 — 3,71 | 75 |
3,70 — 3,66 | 74 |
3,65 — 3,61 | 73 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
3,60 — 3,56 | 5 baholik shkala |
3,55 — 3,51 | 5 baholik shkala |
5 baholik shkala | 70 |
3,45 — 3,41 | 69 |
3,40 — 3,36 | 68 |
3,35 — 3,31 | 67 |
3,30 — 3,26 | 66 |
3,25 — 3,21 | 65 |
3,20 — 3,16 | 64 |
3,15 — 3,11 | 63 |
3,10 — 3,06 | 62 |
3,05 — 3,01 | 61 |
3,00 | 60 |
3,0 dan kam | 60 dan kam |