Skip to main content

Ishonch telefoni: +(99872) 226 68 10

3+1 qo'shma ta'lim dasturi

Belarus davlat pedagogika universiteti bilan qo'shma ta'lim dasturiga marhamat!

Konstitutsiya asosiy qonunimiz!

8-dekabr — O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi kuni

Yuksak vatanparvarlik tuyg‘usi aks etgan qasida!

10-dekabr — O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasi qabul qilingan kun

Yangi yil — yangi marralar sari imkoniyat!

Kirib kelayotgan yangi 2024-yilingiz muborak bo’lsin!

Xotira muqaddas – inson qadri aziz!

9-may — Xotira va qadrlash kuni

JDPU 50 yoshda!

Jizzax davlat pedagogika universitetining 50 yoshlik yubileyi muborak bo‘lsin!

— 60110600 —

Maktabgcha ta’lim yo‘nalishining umumiy tavsifi

Ta’lim shakillari: kunduzgi
Beriladigan daraja: bakalavr
Ta’lim tillari: o’zbek, rus
Dastur kodi: 60110200
Dastur davomiyligi: 3 yil
Dastur nomi: Maktabgcha ta’lim

Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi ta’lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o‘quv yili bo‘yicha 60 kreditni to‘plashi zarur. O‘qish muddati 3 yil bo‘lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 180 kredit to‘plashi kerak.

Talaba uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o‘quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo‘ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta’lim soatiga bo‘linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o‘zlashtirilishi lozim bo‘lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko‘rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o‘z ichiga oladi.

60110200 – maktabgacha ta’lim yo‘nalishi – umumiy o‘rta ta’lim maktablari, o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari uchun bakalavriat ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha pedagogik kadr jarayonida foydalaniladigan fanlar, pedagogik faoliyat vositalari, usullari, metodlari; O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish;

60110200 – maktabgacha ta’lim yo‘nalishi bitiruvchilarining kasbiy faoliyat turlari:

  • – ta’lim jarayoni; o`qitishning pedagogik texnologiyalari va metodlari;
  • – ta’limning nazariy masalalari; o`qitish metodikasi;
  • – loyihalashtirish asosida o`quv jarayonini boshqarish texnologiyalari, ma’ruza, amaliy va laboratoriya mashg`ulotlarini loyihalashtirish va tashkil etish jarayoni, shaxsiy va kasbiy axborot maydonini shakllantirish jarayoni, maktabdan tashqari ta’lim muassasalari ta’lim-tarbiya jarayoni; ta’lim sohasidagi muammolar va ularning yechimlarini topishni tashkil etish jarayoni; ta’limni boshqarish va pedagogik jarayonini tashkil etish;
  • – mos ixtisoslik bo`yicha ilmiy-tadqiqot jarayonlari, ma’naviy-ma’rifiy targ`ibot ishlari jarayonlari.
  • – maktabgacha ta’lim tashkilotlarida, o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’lim muassasalarida maktabgacha pedagogika va maktabgacha ta’lim metodikasi fanlaridan o‘rnatilgan tartibda mashg`ulot o`tish va dars berish;
  • – maktabgacha ta’lim tashkilotlarida tarbiyachi bo`lib ishlash;
  • – ta’lim muassasalarida kabinet mudiri, laborant va unga tenglashtirilgan lavozimlarda ishlash;
  • – kasb-hunar ta’lim muassasalarida maktabgacha ta’lim metodikalari o`qituvchisi mos ta’lim yo`nalishlar bo`yicha ta’limni amalga oshiruvchi vazirliklar, uning tarmiq boshqarmalri va muassasalarida metodist bo`lib ishlash;
  • – maktabgacha ta’lim fanlar yo`nalishidagi ilmiy-tadqiqot tashkilotlarida kichik ilmiy xodim bo`lib ishlash;
  • – arxivlarda, axborot-resurs markazlarida, nashriyotlarda, ommaviy-axborot muassasalarida, qo`lyozma fondlarida, turli tadbirkorlik sub’ektlarida, nodavlat notijorat va jamoat tashkilotlarida hamda boshqa muassasalarda ishlash;
  • – mahalliy o‘z – o‘zini boshqarish organlari hamda joylardagi ma’naviyat va ma’rifat markazlarida ishlash;
  • – ishlab chiqarish sohasida musiqiy kasbiy ta’lim pedagogikasi, o`qitushning didaktik vositalari, ta’limning elektron vositalarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish.
  • – fan, texnika va texnologiyalarning zamonaviy yutuqlari, kadrlar buyurtmachilari talablaridan kelib chiqqan holda bakalavrlarning kasbiy faoliyat sohalarida qo`shimcha va o`zgarishlar bo`lishi mumkin.

Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi bitiruvchilari O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan belgilanadigan magistratura mutaxassisliklari bo‘yicha belgilangan muddatlarda o‘qishni davom etirishlari mumkin.

I o’quv yili / 1-semester

Fan kodi Fanning malakaviy kodi Fan nomi Soat Kredit Tanlov turi
1.01 351FM1002 Falsafa 60 2 Majburiy fan
1.03 351O’M1004 O‘zbek (rus) tili 120 4 Majburiy fan
1.04 351XM1006 Xorijiy tili 120 4 Majburiy fan
1.09 351OTBAM1008 Ona tili va bolalar adabiyoti 120 4 Majburiy fan
1.10 351MPM10012 Maktabgacha pedagogika 180 6 Majburiy fan
1.11 351BSIM1006 Bolalarni sahnalashtirish va ijodiy faoliyatga o`rgatish 180 6 Majburiy fan
1.12 351BAFM1004 Bolalar anatomiyasi va fiziologiyasi 120 4 Majburiy fan
Jami: 900 30

I o’quv yili / 2-semester

Fan kodi Fanning malakaviy kodi Fan nomi Soat Kredit Tanlov turi
1.02 351MM1002 Ma’naviyatshunoslik 60 2 Majburiy fan
1.05 351XM1006 Xorijiy tili 60 2 Majburiy fan
1.05 351O’YTM1004 O‘zbekistonning eng yangi tarixi 120 4 Majburiy fan
1.09 351OTBAM1008 Ona tili va bolalar adabiyoti 120 4 Majburiy fan
1.10 351MPM10012 Maktabgacha pedagogika 180 6 Majburiy fan
1.13 351TTSIM1004 Maktabgacha ta’lim-tarbiya sohasida ijtimoiy hamkorlik 120 4 Majburiy fan
1.14 351O’FPPAM1004 Bolalarning musiqiy ta’limi 120 4 Majburiy fan
1.15 351BJTNM1004 Bolalar jismoniy tarbiyasi nazariyasi va metodikasi 120 4 Majburiy fan
Jami: 900 30

II o’quv yili / 3-semester

Fan kodi Fanning malakaviy kodi Fan nomi Soat Kredit Tanlov turi
1.06 351TATM1004 Maktabgacha ta’limda mediata’lim 120 4 Majburiy fan
1.07 351UPM1006 Umumiy psixologiya 180 6 Majburiy fan
1.16 351BNO»M10010 Bolalar nutqini o`stirish nazariyasi va texnologiyalari 120 4 Majburiy fan
1.17 351TBTNM1008 Tabiat bilan tanishtirish nazariyasi va texnologiyalari 120 4 Majburiy fan
1.18 351MTShM1004 Matematik tasavvurlarni shakllantirish nazariyasi va texnologiyalari 120 4 Majburiy fan
Jami: 660 22

II o’quv yili / 4-semester

Fan kodi Fanning malakaviy kodi Fan nomi Soat Kredit Tanlov turi
1.08 351UPM1006 Umumiy pedagogika 180 6 Majburiy fan
1.16 351BNO»M10010 Bolalar nutqini o`stirish nazariyasi va texnologiyalari 180 6 Majburiy fan
1.17 351TBTNM1008 STabiat bilan tanishtirish nazariyasi va texnologiyalari 120 4 Majburiy fan
Malakaviy va pedagogik amaliyot 4
Jami: 480 20

III o’quv yili / 5-semester

Fan kodi Fanning malakaviy kodi Fan nomi Soat Kredit Tanlov turi
1.19 351BPPM1004 Bolalar psixologiyasi va psixodiagnostikasi 120 4 Majburiy fan
1.20 351MTPKM1004 Bolalarni maktabga pedagogik tayyorgarligi 120 4 Majburiy fan
1.21 351MTMM1004 Oilaviy pedagogika va bolalarning oilaviy tarbiyasi 120 4 Majburiy fan
1.22 351TFO’NTM1006 Tasviriy faoliyatga o`rgatish nazariyasi va metodikasi 180 6 Majburiy fan
Jami: 540 18

III o’quv yili / 6-semester

Fan kodi Fanning malakaviy kodi Fan nomi Soat Kredit Tanlov turi
1.10 351MPM10012 Maktabgacha pedagogika 180 6 Majburiy fan
1.10 351MPM10012 Maktabgacha pedagogika 180 6 Majburiy fan
Jami: 360 12

Fanning maqsad va vazifalari

Fanining maqsadi — Maktabgacha yoshdagi bolalarni har tomonlama rivojlantirish tamoyillari, unga qo‘yilgan talablar, bolalarga ta’lim-tarbiya berish va ularni rivojlantirish muammolari, ularda o‘z fikrini erkin bayon eta olish , to‘g‘ri ovqatlanish, o‘z-o‘zini anglash va muxofaza qilish, yoshga doir zaruriy bilim va ko‘nikmalarga ega bo‘lishi, barkamol avlod tarbiyasini to‘g‘ri shakllantirish yo‘llari va samarali usullarini mohirona qo‘llash, bolalarda tengdoshlari bilan aloqa o‘rnata olish, axloqiy, estetik, ekologik, xuquqiy va ijtimoiy bilimlarni egallashiga pedagogik jixatdan to‘g‘ri tashkil etilgan muxitni yaratib bera olish masalalari haqida talabalarga har tomonlama bilimlar berish.

Fanining vazifasi – maktabgacha ta’limning ta’lim tizimida tutgan o‘rni, maktabgacha ta’lim bo‘yicha kasbiy faoliyatning umumiy tamoyillari, maktabgacha pedagogikaning pedagogika nazariyasi va tarixi fani bilan uzviyligi, maktabgacha pedagogikaning rivojlanish tamoyillari to‘g‘risida, maktabgacha pedagogika tarixi, O‘zbekiston Respublikasida maktabgacha ta’lim tashkilotlari tizimini bilishi kerak; – maktabgacha pedagogikaning nazariy va amaliy bilimlarini egallash, maktabgacha ta’lim tashkilotlarida bolalarga aqliy, axloqiy, jismoniy va estetik tarbiya berish, maktabgacha pedagogikadan o‘z kasbiy faoliyatini rejalashtirish bo‘yicha ko‘nikmalarga ega bo‘lishi kerak; – maktabgacha ta’limning asosiy tamoyillari, maktabgacha ta’lim pedagogikasiga qo‘yiladigan asosiy talablar, maktabgacha ta’limning mazmuni, ilmiy-tadqiqot metodlari, maktabgacha yoshdagi bolalarga aqliy tarbiya berish, maktabgacha yoshdagi bolalarni axloqiy, jismoniy va estetik tarbiyalash, maktabgacha ta’limning uzviyligi va uzluksizligi, maktabgacha ta’lim tashkilotlarida va oilada tarbiya jarayonini tashkil etish malakalariga ega bo‘lishi kerak.

Fan yakunida talaba qanday bilim va ko’nikmalarga ega bo’ladi?

  • maktabgacha ta’limning asosiy tamoyillari;
  • maktabgacha pedagogika fan sifatida;
  • maktabgacha pedagogika ob’yekti, predmeti, funksiyalari;
  • maktabgacha pedagogikaga qo‘yiladigan asosiy talablar;
  • maktabgacha pedagogikaning mazmuni, ilmiy-tadqiqot metodlari;
  • maktabgacha yoshdagi bolalarga ta’lim-tarbiya berishning falsafiy asoslari;
  • maktabgacha yoshdagi bolalarni ijtimoiy faoliyatga yunaltirish;
  • maktabgacha yoshdagi bolalarga ta’lim-tarbiya berish va rivojlantirish maktabgacha pedagogikaning asosiy funksiyasi;
  • maktabgacha yoshdagi bolalarga aqliy, axloqiy va jismoniy tarbiya berish;
  • maktabgacha yoshdagi bolalarni nutqni ustirish va uzga tilga urgatish;
  • maktabgacha yoshdagi bolalarga xuquqiy, iqtisodiy va estetik tarbiyalash
  • maktabgacha ta’limning uzviyligi va uzluksizligi;
  • bola maktabgacha tarbiyaning ob’yekti, rivojlanish va tarbiya – sub’yekti;
  • bola va sotsium;

Fanning qisqacha bayoni:

Maktabgacha pedagogika bakalavriat ta’lim yo’nalishi talabalari uchun mo’ljallangan bo’lib, maktabgacha yoshdagi bolalarni ma’naviy, jismoniy, aqliy – ahloqiy, iqtisodiy, huquqiy, ekologik ta’limini amalga oshirishning metod va vositalarini asoslab berilgan. O‘zbekistonda ijtimoiy maktabgacha ta’limni tashkil etishning asosiy bosqichlari, asosiy xususiyatlari va maktabgacha ta’lim bo‘yicha yuqori malakali rahbar, metodist-nazoratchi va tarbiyachilarni tayyorlash vazifalari, usul-uslublari, xalq ta’limi bo‘limining asosiy vazifalari metodik rahbarlik qilish tamoyillari bu o‘quv dasturining mazmunini tashkil etadi. Fanini puxta o’zlashtirish nazariy materiallarni bilish bilan birga, talabalarning pedagogik amaliyoti davrida va bitirgandan keyingi ishlarda ko’nikma sifatida xizmat qiladi.

Dars turi va baholash usuli

Dars turi 1-semestr Nazoratlar Ball taqsimoti
Ma’ruza mashg’uloti 40 soat Oraliq nazorat 20 ball
Seminar mashg’uloti 50 soat Joriy nazorat 20 ball
Mustaqil ta’lim 90 soat Joriy nazorat 10 ball
Yakuniy nazorat 50 ball
Dars turi 2-semestr Nazoratlar Ball taqsimoti
Ma’ruza mashg’uloti 40 soat Oraliq nazorat 20 ball
Seminar mashg’uloti 50 soat Joriy nazorat 20 ball
Mustaqil ta’lim 90 soat Joriy nazorat 10 ball
Yakuniy nazorat 50 ball

Baholashni 5 baholik shkaladan 100 ballik shkalaga o’tkazish jadvali

5 baholik shkala 100 ballik shkala
5,00 — 4,96 100
4,95 — 4,91 99
4,90 — 4,86 98
4,85 — 4,81 97
4,80 — 4,76 96
4,75 — 4,71 95
4,70 — 4,66 94
4,65 — 4,61 93
4,60 — 4,56 92
4,55 — 4,51 91
4,50 — 4,46 90
4,45 — 4,41 89
4,40 — 4,36 88
4,35 — 4,31 87
5 baholik shkala 100 ballik shkala
4,30 — 4,26 86
4,25 — 4,21 85
4,20 — 4,16 84
4,15 — 4,11 83
4,10 — 4,06 82
4,05 — 4,01 81
4,00 — 3,96 80
3,95 — 3,91 79
3,90 — 3,86 78
3,85 — 3,81 77
3,80 — 3,76 76
3,75 — 3,71 75
3,70 — 3,66 74
3,65 — 3,61 73
5 baholik shkala 100 ballik shkala
3,60 — 3,56 5 baholik shkala
3,55 — 3,51 5 baholik shkala
5 baholik shkala 70
3,45 — 3,41 69
3,40 — 3,36 68
3,35 — 3,31 67
3,30 — 3,26 66
3,25 — 3,21 65
3,20 — 3,16 64
3,15 — 3,11 63
3,10 — 3,06 62
3,05 — 3,01 61
3,00 60
3,0 dan kam 60 dan kam