- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlash shaxs psixologiyasidagi boshqaruv tizimiga ham bog’liq. Shuni e’tiborga olgan holda bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlash quyidagi ishlarni amalga oshirishni ham taqazo etadi. Bular:
- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlashni amalga oshirishda ta’lim jarayonining samaradorligi muhimligi bilan ajralib turadi;
- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlash uchun ta’lim jarayonini takomillashtirib borish maqsadga muoffiq deb hisoblanadi;
- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlashda refleksiv boshqaruvning shartligi;
- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlashda pedagogik hamda xususiy-metodik bilim, ko’nikma va malakasini shakllantirish yetakchi o’rinlardan birida turishi shartligi;
- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini shakllantirishga xizmat qiladigan pedagogik shart- sharoitlarni to’g’ri aniqlab olish;
- bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlashda ta’lim – tarbiya jarayoniga integrativ yondoshuvning muhimligi kafolat garovidir.
Bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini shakllantirishga zamonaviy yondoshuv.
Ushbu maqolada bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini shakllantirishda integrativ yondoshuvning ahamiyatliligi yoritilgan.
Kalit so’zlar: Ta’lim, sifat, tarbiya, integratsiya, ilmiy qarashlar va ilmiy isbot, integratif funksiya.
Bugungi kunga kelib, ilmiy qarashlar va ilmiy isbotlar, dalillar shundan dalolat bermoqdaki, bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlashda nazariy tahlil va ularga tayangan holda fikrlarni umumlashtirish hamda bir yaxlit tizimga keltirish bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlashda quyidagilarga e’tibor berish muhim ahamiyat kasb etadi. Bular:
– bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorlashuvini ta’minlash uchun shaxs, jamiyat va ta’lim muassasalarining talab va ehtiyojlariga bog’liqligi;
– bo’lajak o’qituvchilarning kasbiy barqarorligini ta’minlash ta’lim hamda ijtimoiy muhitga bog’liqligi;