- Umumiy chidamlilikning rivojlanishi.
- Maxsus chidamlilikning rivojlanishi.
- Sifat tezliginingrivojlanishi.
- Chidamlilik tezligining rivojlanishi.
- Startga tayyorgarlik.
- Amalga oshirish.
YOSHLI SUZUVCHILARNI MASHG‘ULOT YUKLAMALARINI REJALASHTIRISH
JDPU o’qituvchisi, A.B.Mamanazarova
JDPU 2 bosqich magestiri, J.B.Xidirov
Annotasiya
Ushbu maqolada yosh suzuvchilarda ulaming jismoniy va funksional rivojlanishi xususiyatlarini, jumladan biologik rivojlanish jismoniy sifatlar rivojlanish darvlarini mashgʻulotlari jarayonini takomillashtirishning dolzarb muammolarini ochib berishga qaratilgan.
Kalit so’zlar: sport, Jismoniy tarbiya , pedagogika, texnologiya, innovatsion, texnika, funksional.
Annotation
This article aims to reveal the characteristics of the physical and functional development of young swimmers, including the biological development of physical qualities and the actual problems of improving the training process.
Key words: sport, physical education, pedagogy, technology, innovative, technical, functional.
Suzish eng ommabop va jadal sur’atlar bilan rivojlanib borayotgan sport turlaridan biri hisoblanadi. Bu suzish mashqlarining inson organizmiga, ayniqsa, o‘sib kelayotgan yosh avlod organizmiga nisbatan butkul sog‘ lomlashtiruvchi va umum rivojlantiruvchi ahamiyati bilan belgilanadi. Suzishning turlari Olimpiya va Osiyo o‘yinlari, jahon, Osiyo chempionatlari hamda boshqa yirik musobaqalar dasturlaridan keng o‘rin olgan. Jahon sport maydonlarida o‘zbekistonlik suzuvchilarning ham g‘alabalari ortib bormoqda. Biroq jahonda raqobatchilikning ortishi shunga olib keldiki, vatanimiz suzuvchilarining erishgan yutuqlari so‘nggi yillarda avvalgiga qaraganda aytarli ko‘zga tashlanmay qoldi. Suzishda sport natijalarining to‘xtovsiz o‘sib borishi, jahon birinchiligi uchun kurash olib borishdagi keskin raqobat mashg‘ulot jarayoni sifati hamda samaradorligini muntazam oshirib borishni taqozo etadi.
Sizning imkoniyatingizdan kelib chiqib, (zalda, suv havzasidagi vaqt miqdori), aqliy chegarada yuklanishni u yoki bu tomonga aralashtirish mumkin. Tayyorgarlikning bazasi davrida III-IV-V mikrosikllarda yuklanish, sikldan siklga doimiy o‘sib, to hajmga yetib borishi shart, qachonki, u ikki martali mashg‘ulotlarda qabul qilmay qoladi. Qachon tiklanish bunday ishdan so‘ng yetarli bo‘lmasa, undan tavsiya qilinayotgan uch marotabali mashg‘ulotlarga o‘tinglar. Unda hajmiy, texnik qism alohida mashqlarga olib chiqiladi. Qolgan mashg‘ulotlarda, o‘sha payt xarakteristikasi, suzishlarni kompensatsiyalashda va rivojlanayotgan ma’lum sifatlarda faqat yuklanish qoladi. U yoki boshqa sifatlami rivojlantirish uchun intensivlikda zona ishida, biz boshidan oxirigacha o‘rganib oldik. Mikrosiklning mashg‘ulotlar jarayonida boshqa sxemalar tizimida qo‘llash mumkin, faqat davriy tiklanish va talab qilinayotgan sifatlaming rivojlantirishda o‘mini egallab saqlanishi lozim bo‘ladi. Qonunlar saqlangan holda birga mashg‘ulotlar jarayoni shu qonun asosida quriladi.
Bu: