— 60112700 —
Maxsus pedagogika (logopediya) yo’nalishining umumiy tavsifi
Maxsus pedagogika (logopediya) yo’nalishi ta’lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o’quv yili bo’yicha 60 kreditni to’plashi zarur. O’qish muddati 4 yil bo’lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 240 kredit to’plashi kerak.
Talaba uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o’quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo’ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta’lim soatiga bo’linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o’zlashtirilishi lozim bo’lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko’rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o’z ichiga oladi.
60112700 – Maxsus pedagogika (logopediya) yo’nalishi – umumiy o’rta ta’lim maktablari, maxsus maktabgacha ta’lim muassasalari uchun bakalavriat ta’lim yo’nalishi bo’yicha pedagogik kadr jarayonida foydalaniladigan fanlar, pedagogik faoliyat vositalari, usullari, metodlari; O’zbekiston Respublikasi Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug’ullanish;
60112700 – Maxsus pedagogika (logopediya) yo’nalishi bitiruvchilarining kasbiy faoliyat turlari:
- ta’lim jarayoni; o’qitishning pedagogik texnologiyalari va metodlari;
- ta’limning nazariy masalalari; o’qitish metodikasi;
- loyihalashtirish asosida o’quv jarayonini boshqarish texnologiyalari, ma’ruza, amaliy va laboratoriya mashg’ulotlarini loyihalashtirish va tashkil etish jarayoni, shaxsiy va kasbiy axborot maydonini shakllantirish jarayoni, maktabdan tashqari ta’lim muassasalari ta’lim-tarbiya jarayoni
- ta’lim sohasidagi muammolar va ularning yechimlarini topishni tashkil etish jarayoni; ta’limni boshqarish va pedagogik jarayonini tashkil etish;
- mos ixtisoslik bo’yicha ilmiy-tadqiqot jarayonlari, ma’naviy-ma’rifiy targ’ibot ishlari jarayonlari. O’rta maxsus va professional ta’limda o’qituvchi sifatida pedagogik faoliyat olib borish;
- O’zbekiston Respublikasi fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy- tadqiqot institutlarida hamda mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy- pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug’ullanish;
- umumiy o’rta ta’lim maktablari, imkoniyatlari cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan davlat ta’lim muassasalarida (maktablar, maktab- internatlar) maxsus pedagog, o’qituvchi- defektolog, o’qituvchi-logoped lavozimida o’rnatilgan tartibda ishlashi;
- umumiy o’rta ta’lim maktablari, imkoniyatlari cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan davlat ta’lim muassasalarida (maktablar, maktab- internatlar) kasb standartiga muvofik o’qituvchi va tarbiyachi maqomida pedagogik faoliyat olib borish;
- Davlat maktabgacha ta’lim tashkiloti, jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni bo’lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan davlat maktabgacha ta’lim tashkiloti, nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotida maxsus pedagog, sog’liqni saqlash tizimiga qarashli tibbiyot tashkilotlarida o’qituvchi-defektolog, o’qituvchi-logoped, defektolog, logoped va unga tenglashtirilgan lavozimlarda ishlash;
- ta’lim tizimida kabinet mudiri, laborant va unga tenglashtirilgan lavozimlarda ishlash;
- mos ta’lim yo’nalishlar buyicha ta’limni amalga oshiruvchi vazirliklar, uning tarmoq boshqarmalari va muassasalarida metodist, mutaxassis va boshqa lavozimlarda ishlashi;
- Milliy malaka ramkasining 4-malaka darajasi ega (o’rta professional ta’lim bosqichini tugallagan) o’qituvchi-logoped, logopedlarning faoliyatini tartibga soluvchi, monitoringi yurituvchi, diagnostik-maslahat ishlarini amalga oshiruvchi mentor maqomida pedagogik faoliyat olib borish;
- inklyuziv guruhlarga ega maktabgacha ta’lim tashkiloti pedagog- defektologi, tarbiyachisi, qo’shma turdagi maktabgacha ta’lim tashkiloti defektologi, tarbiyachisi, umumta’lim maktablarining boshlang’ich sinflari o’qituvchi-logopedi, logopediya shoxobchasi mudiri;
- psixologik-pedagogik tashxis markazlari xodimlari (metodistlari), imkoniyatlari cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan davlat ta’lim muassasapari (maktablar, maktab-internatlar) o’qtituvchi-defektolog;
Maxsus pedagogika (logopediya) ta’lim yo’nalishi bitiruvchilari O’zbekiston Respublikasi Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan belgilanadigan magistratura mutaxassisliklari bo’yicha belgilangan muddatlarda o’qishni davom etirishlari mumkin.
I o’quv yili / 1-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.04 | MSVAX104 | Mediasavodxonlik va axborot madaniyati | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.05 | MutK108 | Mutaxassislikka kirish | 240 | 8 | Majburiy fan |
1.07 | TFO’T106 | Tasviriy faoliyatga o’rgatish texnologiyasi | 180 | 6 | Majburiy fan |
1.09 | AO’RT.DTIY106 | Amaliy o’zbek (rus) tili. Davlat tilida ish yuritish (ECTS 6) | 180 | 6 | Majburiy fan |
1.11 | TSM102 | Ta’lim sohasida matematika | 60 | 2 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
I o’quv yili / 2-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.01 | UmPed110 | Umumiy pedagogika | 300 | 6 | Majburiy fan |
1.02 | UmPsixM108 | Umumiy psixologiya | 240 | 4 | Majburiy fan |
1.03 | O’EYT104 | O’zbekistonning eng yangi tarixi | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.06 | NOR106 | Nutqning ontogenezda rivojlanishi | 180 | 6 | Majburiy fan |
1.08 | FAL104 | Falsafa (ECTS 4) | 180 | 4 | Majburiy fan |
1.10 | TBA104 | Tibbiy bilim asoslari | 60 | 2 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
II o’quv yili / 3-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.13 | Logo212 | Logopediya I | 360 | 6 | Majburiy fan |
1.15 | MaxPedMPs210 | Maxsus pedagogika va maxsus psixologiya | 300 | 6 | Majburiy fan |
1.18 | MaxPedKA108 | Maxsus pedagogikaning klinik asoslari | 240 | 4 | Majburiy fan |
1.19 | ATKFQT204 | Axborot texnologiyalarini kasbiy faoliyatda qo’llash (ECTS 4) | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 20 |
II o’quv yili / 4-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.12 | InkT.GP204 | Inklyuziv ta’lim. Gospital pedagogika | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.13 | Logo212 | Logopediya I | 360 | 6 | Majburiy fan |
1.15 | MaxPedMPs210 | Maxsus pedagogika va maxsus psixologiya | 300 | 4 | Majburiy fan |
1.16 | Logotex204 | Logopedik texnologiya I | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.18 | MaxPedKA108 | Maxsus pedagogikaning klinik asoslari | 240 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 1140 | 22 |
III o’quv yili / 5-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.14 | Logo212 | Logopediya II | 240 | 4 | Majburiy fan |
1.20 | LogPPKM308 | Logopsixologiya va psixologik korreksiya metodlari | 240 | 4 | Majburiy fan |
1.21 | PedPsixD306 | Pedagogik-psixologik diagnostika | 180 | 4 | Majburiy fan |
1.22 | RNBBBKLIM306 | Rivojlanishida nuqsoni bo’lgan bolalarning logopedik reabelitasiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 780 | 16 |
III o’quv yili / 6-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.14 | Logo212 | Logopediya II | 240 | 4 | Majburiy fan |
1.20 | LogPPKM308 | Logopsixologiya va psixologik korreksiya metodlari | 240 | 4 | Majburiy fan |
1.21 | PedPsixD306 | Pedagogik-psixologik diagnostika | 180 | 2 | Majburiy fan |
1.23 | KSXT304 | Kasbiy sohada xorijiy tillar (ECTS 4) | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
IV o’quv yili / 7-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.17 | Logotex204 | Logopedik texnologiya II | 180 | 8 | Majburiy fan |
1.24 | UTTVZY402 | Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar | 60 | 2 | Majburiy fan |
Jami: | 240 | 10 |
IV o’quv yili / 8-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.25 | LMTERM404 | Logopedik mashg’ulotlarni tashkil etish va rejalashtirish | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.26 | LogRM404 | Logoritmika | 120 | 4 | Majburiy fan |
Jami: | 240 | 8 |
Fanning maqsad va vazifalari
Fanining maqsadi — talabalarda nutq kamchiligiga ega bo’lgan bolalarda nutq faoliyatining yuzaga kelish xususiyatlari, nutq kamchiliklarining xilma-xilligi, nutq kamchiliklarini tekshirish, nutqdagi kamchiliklarni bartaraf etish, rivojlanishida nuqsoni mavjud bolalarning nutq kamchiliklarini turlariga qarab bartaraf etish metodikalarini to’g’ri tanlay olish bo’yicha yo’nalish profiliga mos bilim, ko’nikma va malakalarni shakllantirishdir
Fanining vazifasi — ttalabalarga nutq buzilishlarni keng tarqalganligi, alomatlari, darajasini aniqlash, nutq buzilishlarini pedagogik diagnostikasi, metodlari, bartaraf etish metodikalarini o’rgatishdan iborat.
Fan yakunida talaba qanday bilim va ko’nikmalarga ega bo’ladi?
- utq kamchiligiga ega bo’lgan bolalarda nutq faoliyatining yuzaga kelish xususiyatlari, nutq kamchiliklarining xilma-xilligi, nutq kamchiliklarini tekshirish, nutq kamchiligiga ega bo’lgan bolalarning nutq kamchiliklarini turlariga qarab bartaraf etish metodikalari xususida tasavvurga ega bo’lishi; (bilim)
- alaba rivojlanishida nuqsoni mavjud bolalar uchun maxsus korreksion ta’lim-tarbiya jarayonini tashkil etish shakllari va usullarini ilmiy asoslagan holda to’g’ri tanlay olishi, nutq kamchiligiga ega bo’lgan bolalar nuqsonlarini tasniflash, korreksiyalash, maxsus adabiyotlarni taxlil etish, bolalarni nutq nuqsonlarini bartaraf etish uchun didaktik materiallarni tanlashni bilishi va ulardan foydalana olishi; (ko’nikma)
- alaba korreksion logopedik jarayonni nazariy-amaliy tahlil etish, ta’limni tashkil etish shakllari, usullarini amalda samarali qo’llash, ota-onalar bilan ishlash, rivojlanishida nuqsoni mavjud bolalar ta’lim-tarbiya nazariyasini amalda qo’llash ko’nikmalariga ega bo’lishi; (malaka)
Fanning qisqacha bayoni:
Maxsus pedagogika (Logopediya) bakalavriat ta’lim yo’nalishi talabalari uchun mo’ljallangan bo’lib, maktabgacha yoshdagi bolalarni ma’naviy, jismoniy, aqliy – ahloqiy, iqtisodiy, huquqiy, ekologik ta’limini amalga oshirishning metod va vositalarini asoslab berilgan. Umumta’lim va ixtissoslashtirilgan maktablar; ommaviy, ko’p tarmoqli ixtisoslashtirilgan hamda qo’shma tipdagi maktabgacha ta’lim tashkilotlari; bolalar “Muruvvat” uylari; “Mehribonlik” uylari; o’quvchilarni kasb-hunarga yo’llash, tashxis markazi bo’linmalarida, sog’likni saqlash vazirligi tasarrufidagi muassasalar, umumta’lim davlat va nodavlat tashkilotlari maxsus pedagogi, o’qituvchi-defektologi, o’qituvchi logoped, logoped, tarbiyachi; Milliy malaka ramkasining 4-malaka darajasi ega (o’rta professional ta’lim bosqichini tugallagan) o’qituvchi-logoped, logopedlarning faoliyatini tartibga soluvchi, monitoringi yurituvchi, diagnostik-maslahat ishlarini amalga oshiruvchi mentor maqomida xamda o’rta maxsus professional ta’limi muassasalari pedagogi ta’lim tizimida metodist, usul-uslublari, xalq ta’limi bo’limining asosiy vazifalari metodik rahbarlik qilish tamoyillari bu o’quv dasturining mazmunini tashkil etadi. Fanini puxta o’zlashtirish nazariy materiallarni bilish bilan birga, talabalarning pedagogik amaliyoti davrida va bitirgandan keyingi ishlarda ko’nikma sifatida xizmat qiladi.
Dars turi va baholash usuli
Dars turi | 1-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 40 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Seminar mashg’uloti | 50 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 90 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Dars turi | 2-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 40 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Seminar mashg’uloti | 50 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 90 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Baholashni 5 baholik shkaladan 100 ballik shkalaga o’tkazish jadvali
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
5,00 — 4,96 | 100 |
4,95 — 4,91 | 99 |
4,90 — 4,86 | 98 |
4,85 — 4,81 | 97 |
4,80 — 4,76 | 96 |
4,75 — 4,71 | 95 |
4,70 — 4,66 | 94 |
4,65 — 4,61 | 93 |
4,60 — 4,56 | 92 |
4,55 — 4,51 | 91 |
4,50 — 4,46 | 90 |
4,45 — 4,41 | 89 |
4,40 — 4,36 | 88 |
4,35 — 4,31 | 87 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
4,30 — 4,26 | 86 |
4,25 — 4,21 | 85 |
4,20 — 4,16 | 84 |
4,15 — 4,11 | 83 |
4,10 — 4,06 | 82 |
4,05 — 4,01 | 81 |
4,00 — 3,96 | 80 |
3,95 — 3,91 | 79 |
3,90 — 3,86 | 78 |
3,85 — 3,81 | 77 |
3,80 — 3,76 | 76 |
3,75 — 3,71 | 75 |
3,70 — 3,66 | 74 |
3,65 — 3,61 | 73 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
3,60 — 3,56 | 5 baholik shkala |
3,55 — 3,51 | 5 baholik shkala |
5 baholik shkala | 70 |
3,45 — 3,41 | 69 |
3,40 — 3,36 | 68 |
3,35 — 3,31 | 67 |
3,30 — 3,26 | 66 |
3,25 — 3,21 | 65 |
3,20 — 3,16 | 64 |
3,15 — 3,11 | 63 |
3,10 — 3,06 | 62 |
3,05 — 3,01 | 61 |
3,00 | 60 |
3,0 dan kam | 60 dan kam |